Jak prodat nemovitost za co největší peníze

Říká vám něco Home Staging ? Možná jste o tom už slyšeli, možná ne. Přišlo to k nám ze zahraničí, a jestliže to funguje v desítkách zemí světa, bylo by naivní si myslet, že zrovna v Česku a na Slovensku to fungovat nebude. Funguje to!

foto 1

A v čem spočívá ten „zázrak“? 

V úplně jednoduché věci. Udělat prodávané zboží atraktivnější. V tomto našem případě byt či dům. Ze stejného důvodu vám v supermarketu nasvítí ovoce, protože pak se lépe prodává, v autobazaru vypulírují auto, protože pak se lépe prodává, žena se do společnosti namaluje, protože se pak lépe… je atraktivnější.

Je to trochu věda. 

Profesionální Home Staging není jen to, že poklidíte, jako před Vánoci. Je to přesun nábytku, vymalování, použití dekorací a mnoho dalšího. Byt nebo dům připravený k prodeji by měl působit neutrálně a zároveň být co nejpřitažlivější. Měla by vyniknout jeho funkčnost, měl by být čistý, světlý, prostorný, s minimem nábytku, zbavený všech přebytečných věcí. Ale pojďme z toho nedělat vědu a v prvním kroku si to trochu zjednodušme.

 

Home Staging po Česku.  

Tohle by měl provést společně majitel a makléř, aby se lépe prodávalo: Samozřejmě před prohlídkou, ale už i při fotografování ze záběru fotoaparátu odkliďte vše, co se dá nazvat nepořádkem, nebo je to neuspořádané.

Ještě jednodušeji. Představte si, jak by daná místnost vypadala v obchodním domě IKEA, a zrovna tak prostor upravte. Žádné boty v předsíni, kabáty na věšáku. Z kuchyně odstranit volně ložené nádobí, utěrky, z lednice magnetky a podobně. V ložnici ustlat, použít přehoz, dekorativní polštáře, odstranit z nočních stolků skleničky, budíky, zuby,… V obývacím pokoji naaranžovat polštáře, sklidit noviny, schovat všechny čtyři ovladače atd. V koupelně odstranit šampony, ručníky, zavěšené žínky, vyjmout děti z vany,… V dětském pokoji vše urovnat tak, jak to musí udělat děti při vánočním úklidu. Prostě pořádek, urovnané poličky, ustlat, srovnat či úplně schovat hračky atd.

Dnes, v době webové a nekonečných možnostech internetu, jsou běžní občané někdy informovanější víc, než mnozí makléři. Kupci si svůj nový domov pečlivě vybírají a zkoumají nabídky realitních kanceláří. Obecně se dá říci, že dnes je kupující daleko náročnější.

Pro dobrý prodej nemovitosti je důležitá také její správná prezentace na internetu. Aby vaše nemovitost mezi ostatními nabídkami na internetu vynikla, je třeba ji profesionálně nafotit, případně pořídit i videoprezentaci. Vaše nemovitost tak vynikne mezi ostatními, což spolu s Home Stagingem vede i ke zrychlení prodeje.

foto 2

Obrázek 2… a tohle je fotka jídelny z první strany po provedení Home Stagingu

Co je cílem?  

Aby bylo zboží atraktivní. Protože atraktivní zboží se prostě lépe prodává. Nemovitost by měla krásně vypadat  nejen při foceni, ale samozřejmě i při osobní návštěvě zájemce o koupi. Jako ovoce v supermarketu, auto v bazaru, tak i nemovitost na fotkách a videu nebo v inzerci na internetu by měla podněcovat fantazii kupujícího, který se užuž vidí ve svém novém domově. A profesionální makléř tohle ví, umí a zná. Je dobré si od takového profesionála nechat poradit.

Neváhejte mě proto kontaktovat, ještě dnes.
Do 48 hodin Vám spočítám tržní cenu Vaší nemovitosti při provedení Home Stagingu.

Vaše

Marie Kadlecová
Realitní makléřka
Tel. 602 106 436  mailto:marie@mariekadlecova.cz